Original title:
Challenges encountered by functionally illiterate consumers in the Kumasi metropolis, Ghana
Translated title:
Výzvy, s nimiž se setkali funkčně negramotní spotřebitelé v metropoli Kumasi, Ghana
Authors:
Kusi-Mensah, Kwaku ; Cook, Gina (advisor) ; Lhotáková, Markéta (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] This study is concerned with how illiteracy impact consumers when navigating through the market place to have their needs met.These effects are researched in the Kumasi metropolis in the Ashanti Region of Ghana. The overall goal of the thesis is to investigate the problems that functionally illiterate consumers encounter when navigating through the Marketplace.The results show that functionally illiterate consumers at the Kumasi metropolis do face problems when navigating through the market place and that these problems are related to the retail marketing mix such as product, price, place, people, promotion and process.Tato studie se zabývá tím, jak negramotnost ovlivňuje spotřebitele při navigaci na trhu, aby splnila své potřeby. Tyto účinky jsou zkoumány v metropoli Kumasi v oblasti Ashanti v Ghanu. Celkovým cílem práce je zkoumat problémy, s nimiž se uživatelé setkávají při navigaci na trhu. Výsledky ukazují, že funkční negramotní spotřebitelé v metropoli Kumasi čelí problémům při navigaci na trhu a že tyto problémy souvisí s Maloobchodní marketingový mix, jako je produkt, cena, místo, lidé, propagace a proces.
Keywords:
Extended marketing mix; Functionally illiterate consumers; Kumasi metropolis; Funktivně negramotní spotřebitelé; Kumasi metropole; Rozšířený marketingový mix
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/68730