Název:
Novodobí názoroví vůdci a jejich vliv na spotřební chování teenagerů
Překlad názvu:
Modern opinion leaders and their influence on adolescent consumption behavior
Autoři:
Budinská, Alžběta ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Ústředním tématem diplomové práce je spotřební chování teenagerů a jeho ovlivnění novodobými názorovými vůdci. Cílem práce je charakterizovat názorové vůdce moderní doby, analyzovat jejich oblast působení a odvodit jejich vliv na spotřební chování teenagerů. Dílčím cílem diplomové práce je tyto vlivy porovnat u chlapců a dívek. V teoretické části jsou charakterizováni názoroví vůdci, jejich působení na sociálních sítích a využití k marketingovým účelům. Podrobně je zde i popsáno spotřební chování teenagerů a typy názorových vůdců, kteří je ovlivňují. Praktická část se věnuje osobnostem sociálních sítích a zjišťuje míru vlivu na nákupní chování teenagerů. Vlastní výzkum byl uskutečněn formou dotazníkového šetření a skupinových diskuzí.The main topic of this master thesis is modern opinion leaders and their influence on consumption behavior of teenagers. The aim of the thesis is to characterize the opinion leaders of the modern age, to analyze their area of influence and to derive their influence on the consumer behavior of adolescents. The partial aim of the master thesis is the comparison of boys and girls. In the theoretical part, opinion leaders are defined, as well as their social networking and their influence in the marketing purposes. The consumer behavior of teenagers and the types of opinion leaders who influence them are described in detail. The practical part deals with social media influencers and determines the degree of their influence on teenagers' purchases. The actual research was carried out through questionnaire surveys and group discussions.
Klíčová slova:
názorový vůdce; sociální sítě; Spotřební chování; teenager; Consuming behavior; opinion leader; social media; teenager
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/70549