Název:
eGovernment SR z pohľadu občana
Překlad názvu:
eGovernment from the Slovak citizen's point of view
Autoři:
Zákutný, Peter ; Fortinová, Jana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Táto diplomová práca je zameraná na zhodnotenie eGovernmentu z pohľadu občana Slovenskej republiky. Medzi hlavné ciele práce patrí zoznámenie čitateľa s pojmom eGovernmentu, nahliadnutie do minulosti eGovernmentu na Slovensku a analýza súčasného stavu služieb v súvislosti ich využívaním. Cieľ bude dosiahnutý značnou rešeršou zdrojov, ktoré sa zaoberajú informatizáciou verejnej správy. Skutočnosť, ako hodnotia občania SR situáciu na Slovensku bude zistená z dotazníkového prieskumu, v rámci ktorého bude zisťovaná predovšetkým spokojnosť s konkrétnymi službami, miera používania u vybranej vzorky respondentov, ale taktiež pohľad na prípadne zmeny či nové možnosti v oblasti eGovernmentu. Prehľad dostupných služieb u nás, ako aj v zahraničí spolu s východiskovými pojmami a piliermi informatizácie verejnej správy sú súčasťou teoretickej časti práce. Dotazníkový prieskum s vyhodnotením a analýzou využívania služieb je zahrnutý v praktickej časti práce.Tato diplomová práce je zaměřena na zhodnocení eGovernmentu z pohledu občana Slovenské republiky. Mezi hlavní cíle práce patří seznámení čtenáře s pojmem eGovernmentu, nahlédnutí do minulosti eGovernmentu na Slovensku a analýza současného stavu služeb v souvislosti s jejich využíváním. Cíl bude dosažen značnou rešerší zdrojů, které se zabývají informatizací veřejné správy. Skutečnost, jak hodnotí občané SR situaci na Slovensku bude zjištěna z dotazníkového průzkumu, v jehož rámci bude zjišťována především spokojenost s konkrétními službami, míra používání u vybraného vzorku respondentů, ale také pohled na možné změny či nové možnosti v oblasti eGovernmentu. Přehled dostupných služeb u nás, tak v zahraničí spolu s výchozími pojmy a pilíři informatizace veřejné správy jsou součástí teoretické části práce. Dotazníkový průzkum s vyhodnocením a analýzou využívání služeb je obsažen v praktické části práce.This thesis is specifically concerned with the assessment of eGovernment from the Slovak citizens point of view. There are three major objectives of this thesis: to familiarize the reader with the concept of eGovrnment, to investigate into the past of the eGovrnment in Slovakia and to analyze the present state of the services concerning their use. These objectives are achieved by the extensive research of the data on the digitalization of public administration. Based on the results of the questionnaire survey, the study demonstrates the citizens' evaluation of the current situation in Slovakia. Namely, the questionnaire serves to assess the respondents level of satisfaction with the particular services, as well as the extent to which are these services used. Furthermore, it investigates users attitude towards the potential changes and new possibilities in the field of eGovernment. The theoretical part of this study includes the overview of the services available, here, in Slovakia, along with those available in the foreign countries and the key terms and pillars of the digitalization of public administration. The questionnaire survey, the evaluation and the analysis of the utilization of services are the main focus points included in the empirical part.
Klíčová slova:
dotazníkový průzkum; eGovernment; informatizace; občan SR; služba; veřejná správa; citizen of SR; eGovernment; informatisation; public administration; questionnaire survey; service
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/68701