Original title:
Celebrity marketing pražských muzikálů
Translated title:
Prague Musicals Celebrity Marketing
Authors:
Kuzmová, Tereza ; Černá, Jitka (advisor) ; Meiserová, Markéta (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se věnuje problematice celebrity marketingu pražských muzikálů, který je výraznou charakteristikou současné pražské muzikálové scény. V teoretické části práce jsou představeny základní teorie studia celebrit a konkrétní specifika marketingového mixu muzikálů, ve kterém celebrity mají podstatnou úlohu. Okrajově se práce věnuje také aktuální muzikálové nadprodukci a s ní souvisejícím problémům v marketingové činnosti muzikálových produkcí. Stěžejní částí této práce je pak vlastní výzkum, který byl realizován analýzou propagačních materiálů největších pražských muzikálových produkcí, a zároveň dotazníkovým šetřením mezi návštěvníky muzikálových inscenací. Cílem tohoto výzkumu bylo posoudit současný celebrity marketing pražských muzikálů a vliv účinkování celebrit na rozhodování o návštěvě muzikálu.This Diploma Thesis deals with the issue of Prague musicals celebrity marketing, which is a significant characteristics of the contemporary Prague musical scene. The theoretical part of this thesis introduces the basic theories of celebrity studies and the specifics of marketing mix of musicals, in which celebrities play a significant role. On the margine, the thesis is also focused on current overproduction of musicals and related problems in marketing activities of musical productions. The main part of this thesis is the own research, which was realized by analyzing the promotional materials of the greatest musical productions in Prague, as well as questionnaire survey among the visitors of musical shows. The aim of this research was to assess the contemporary celebrities of the Prague musicals and to assess the influence of celebrities on the decision to go to see some musical.
Keywords:
celebrities; celebrity marketing; marketing mix; marketing of musicals; musical; celebrity; celebrity marketing; marketing muzikálu; marketingový mix; muzikál
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70250