Název:
Vývoj cestovního ruchu v Československu v letech 1965 – 1975
Překlad názvu:
Development of tourism in Czechoslovakia between 1965 and 1975
Autoři:
Kuželka, Kryštof ; Chalupecký, Petr (vedoucí práce) ; Fabianková, Klára (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá vývojem především zahraničního cestovního ruchu v Československu na přelomu šedesátých a sedmdesátých let dvacátého století. Zkoumané období je zajímavé, především kvůli politickým a sociálním změnám, které v těchto letech proběhly. První kapitola práce se právě věnuje deskripci uvolňování nastavených režijních pravidel a následnému zásahu, který vedl k nastolení nového období tzv. normalizace. V další kapitole popisuji vývoj aktivního a pasivního cestovního ruchu v historii Československa počínaje koncem první světové války. V následující kapitole se věnuji analýze potřebných náležitostí pro možnost vycestování do zahraničí. V předposlední kapitole provádím komparaci statistických údajů v oblasti aktivního a pasivního cestovního ruchu a následné vyhodnocuji závěry, ke kterým jsem dospěl. Nakonec se zaměřuji na organizaci turismu v Československu a analyzuji zapojení tehdejší největší československé cestovní kanceláře Čedoku.This bachelor thesis addresses the development of primarily foreign tourist industry at the turn of 60s and 70s in Czechoslovakia. This particular period is interesting especially due to political and social changes taking place. The first chapter describes relaxation of the regime rules and consequently the intervention which resulted in so called normalization. The following chapter focuses on the development of both active and passive tourist industry in connection to the Czechoslovak history, starting at the end of the World War I. While the third chapter analyzes prerequisites for travelling abroad, the next-to-last chapter compares statistical data of active and passive tourist industry and based on that offers a series of conclusions. The final part deals with the organization of tourism in Czechoslovakia and looks further at the role of the biggest Czechoslovak travelling agency of that time, Čedok.
Klíčová slova:
cestovní ruch; Détente; normalizace; socialismus; Československo; Czechoslovakia; Détente; normalization; socialism; tourist industry
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/70072