Original title:
Obchodné a kultúrne špecifiká Izraele
Translated title:
Business and Cultural Specifics of Israel
Authors:
Mihalíková, Silvia ; Müllerová, Františka (advisor) ; Křenková, Eva (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Hlavným cieľom mojej bakalárskej práce je charakterizovať Izrael po jej ekonomickej, kultúrnej a obchodnej stránke. Prvá kapitola sa zaoberá základnou charakteristikou Izraela, hlavne geografickým podmienkam a demografickým údajom, histórii prisťahovalectva, náboženským skupinám, štátnemu zriadeniu a právnemu systému, štátnym symbolom a praktickým informáciám. Druhá kapitola je zameraná na ekonomickú charakteristiku Izraela, kde analyzujem základné makroekonomické ukazovatele, zahraničný obchod Izraela a vzájomný obchod s Českou republikou. V tretej kapitole charakterizujem izraelskú kultúru a jej vplyv na obchodné jednanie. Štvrtá kapitola je výsledok dotazníkového šetrenia a rozhovorov, ktoré mi poskytli zástupcovia slovenských a českých firiem.Hlavním cílem mé práce je charakterizace Izraele po její ekonomické, kulturní a obchodní stránce. První kapitola se zabývá základní charakteristikou Izraele, hlavně geografických podmínek a demografických údajů, historie přistěhovalectví, náboženských skupin, státního zřízení a právního systému, státního symbolu a praktických informací. Druhá kapitola je zaměřena na charakteristiku ekonomiky Izraele, kde analyzuji základní makroekonomické ukazatele, zahraniční obchod Izraele a vzájemný obchod s Českou republikou. Ve třetí kapitole charakterizuji izraelskou kulturu a její vliv na obchodní jednání. Čtvrtá kapitola představuje výsledek dotazníkového šetření a rozhovorů, které mi poskytli zástupci slovenských a českých firem.The main aim of my bachelor thesis is to characterize economic, cultural and business aspects of Israel. The first chapter is devoted to the basic characteristics of Israel, specifically to geographic conditions, demographic data, history of immigration,religious gropus, state establishment and legal system, national emblems, practical information. The second chapter is aimed at economic characteristics of Israel, which includes an analysis of the basic macroeconomic indicators, foreign trade of Israel and the trade with the Czech Republic. The third chapter is devoted to the culture of Israel and its influence of the business negotiations. The fourth chapter is the result of the questionnaire survey and interviews with the representatioves of the Slovak and Czech companies.
Keywords:
business; business negotiations; culture; economics; Geert Hofstede; Israel; ekonomika; Geert Hofstede; Izrael; kultura; obchod; obchodní jednání
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69120