Název:
Produktové pirátství značek (a jeho dopad na duševní vlastnictví)
Překlad názvu:
Brand piracy (and its impact on intellectual property)
Autoři:
Suková, Adéla ; Sadílek, Tomáš (vedoucí práce) ; Asmalovskij, Alexandr (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce pojednává o produktovém pirátství značek, které je v dnešní době velice rozšířeným pojmem. Hlavním cílem práce je poukázat na tuto problematiku a zhodnotit, jaký dopad má vlastně produktové pirátství značek na duševní vlastnictví podvedených značkových společností, a jaký dopad má značkové pirátství celkově na ostatní účastníky trhu. Vedlejším cílem je pak prezentace pěti vybraných případů, které jsou popsány formou instrumentální případové studie, jejíž primární funkcí je porozumět teoretickým otázkám vymezeným v teoretické části práce. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první kapitole teoretické části jsou uvedeny obecné informace týkající se značkové politiky. Značka je totiž významné a hodnotné kritérium, které podstatně ovlivňuje nákup a chování spotřebitele, což si padělatelé velmi dobře uvědomují. Teoretická část rovněž popisuje globální rysy padělání, které jsou charakteristické a společné pro většinu případů v praxi. Druhá část práce se zaměřuje na pojmy související s duševním vlastnictvím a patentovým právem. Ve třetí, respektive praktické části, je pak rozebráno pět skutečných případů produktového pirátství z různých odvětví, a jejich analýza dopadů na konkrétní subjekty. Závěr pak obsahuje celkové shrnutí, zjištěné poznatky vyplývající z diskuze a vlastní doporučení řešení problematiky produktového pirátství značek.This bachelor thesis deals with brand piracy which is very extended term these days. The main purpose of this thesis is to refer to this issue, and to evaluate impacts on intellectual property of cheated original companies, and how much are also other market participants influenced. The other intention is a presentation of five concrete cases that are written by instrumental study case form, where it is important to understand the theoretical questions, that are described in the theoretical part of this thesis. This bachelor thesis is divided into a theoretical and a practical part. In the first chapter of the theoretical part, there will be described general information about brand policy. Brand is very important and valuable criteria, which significantly influences purchase and consumer behaviour and the product pirates are truly aware of that. The theoretical part of this thesis also focuses on the global piracy typical attributes, which are characteristic and common for most of real cases. The second part of this thesis is basically oriented on terms that are connected to the topic of the intellectual property and the patent law. In the third part, especially in the practical one, there are mentioned five different practical (real) cases of brand piracy that happened in the past. These cases will be described in detail and briefly analysed afterwards. Conclusion then includes general summarization, realized findings and some own suggestions that could be helpful by solving this brand piracy issue.
Klíčová slova:
duševní vlastnictví; globální znaky; produktové pirátství značek; spotřebitel; značka; brand; brand piracy; consumer; global attributes; intellectual property
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/68517