Název:
Vliv psychologických cen na nákupní chování spotřebitelů na trhu drogistického zboží do 100 Kč
Překlad názvu:
The effect of psychological prices on the consumer behavior within area of the drugstore goods market with value up to 100 CZK
Autoři:
Řezníček, Daniel ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Schwarz, Stanislav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Používání psychologických cen je již řadu let velmi rozšířeným fenoménem. Reálný vliv na chování spotřebitelů je však do jisté míry stále neprobádanou oblastí. Bakalářská práce si klade za cíl tento vliv prozkoumat na konkrétním segmentu zboží, a to drogistickém zboží s cenou do 100 Kč. Teoretická část definuje základní pojmy a mapuje dosavadní výzkumy, které se psychologickými cenami zabývaly. Praktická část práce na základě dat z provedeného dotazníkového šetření zkoumá vliv psychologických cen u drogistického zboží s cenou do 100 Kč. Zabývá se jednak vlivem tohoto typu cen na vnímání výhodnosti ceny a také jeho vlivem na vnímání kvality produktu. Na závěr práce jsou zformulována praktická doporučení pro obchodníky v daném segmentu.The use of psychological pricing has been a widespread phenomenon since a long time. The real impact on consumer behavior is still to some extent an unexplored area. This Bachelor thesis aims to research this impact of psychological prices within a particular segment of goods (drugstore goods up to 100 CZK). The theoretical part defines the basic terms and monitors existing researches which had been focused on the topic of psychological prices so far. The research part analyses an effect of the psychological prices with value up to 100 Czech crowns within drugstore goods segment. In addition to that, this part examines the effect of this type of prices on perception of price merit and its impact on the perception of product quality based on collected data from proceeded questionnaire survey research method. In conclusion, there are formulated some practical recommendations for businesses in the given segment area.
Klíčová slova:
cena; devítková cena; lichá cena; marketing; psychologická cena; sudá cena; even price; marketing; nine-ending price; odd price; price; psychological price
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/69763