Original title:
Spotřební chování zájemců o elektronické aukce bytů
Translated title:
Consumer behaviour in E-auctions of apartments
Authors:
Gavlasová, Kateřina ; Černá, Jitka (advisor) ; Hlavinka, Radovan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zaměřuje na spotřební chování účastníků v prostředí elektronických aukcí bytů. Analýza bude provedena na základě četností jednotlivých dat, pomocí kontingenčních tabulek a pomocí klouzavého průměru s periodou 5 let. V teoretické části budou nejprve vymezeny základní pojmy cíleného marketingu, tedy segmentace, targeting a positioning. Dále se bude zaměřovat na aukce a její jednotlivé typy. V závěru teoretické části bude zkoumán současný stav realitního trhu v Praze a celé České republice. V praktické části bude provedena analýza spotřebního chování účastníků elektronických aukcí. Účastníci budou rozděleni do jednotlivých segmentů dle demografických, geografických a behaviorálních kritérií. U vytvořený segmentů bude následně analyzováno jejich chování při nákupu bytu prostřednictvím elektronické aukce.The aim of this thesis is analysing consumer behaviour while buying an apartment in E-auction. The analysis will be performed using a frequency of data, pivot tables and by moving average within 5 years period. The theoretical part will characterize basic terms of target marketing like segmentation, targeting and positioning. Furthermore, it will focus on auctions and different types of auctions. Then it will examine the current status of the real estate market in Prague and the whole Czech Republic. In the practical part the analysis of consumer behaviour in the E-auctions of apartments will be executed. Consumers will be divided into segments according to their demographic, geographic and behavioural criteria. In those segments will be analysed their behaviour while buying an apartment via E-auction.
Keywords:
consumer behaviour; E-auction; real estate market; residential market; segmentation; elektronická aukce; realitní trh; rezidenční trh; segmentace; spotřební chování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70239