Název:
Motivace zaměstnanců a zaměstnanecké benefity vybraného podniku
Překlad názvu:
Employee motivation and employee benefits of the chosen company
Autoři:
Bartusiková, Kristina ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Voženílek, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této diplomové práce je zjistit motivaci a spokojenost zaměstnanců pomocí poskytovaných zaměstnaneckých benefitů ve státních léčebných lázních Janské Lázně, a to zejm. na základě teoretických poznatků a dotazníkového šetření. V první kapitole je čtenář blíže seznámen s termínem pracovní spokojenost včetně jejích faktorů. Druhá kapitola se zabývá definicí a významem termínu motivace zaměstnanců, vysvětlením procesu motivace, a také jsou zde uvedeny některé teorie snažící se objasnit, jak motivace působí a ovlivňuje lidské chování. V další částí práce je objasněno, co se rozumí pod pojmem stimulace a stimulační prostředky. Čtvrtá kapitola se týká zaměstnaneckých výhod, jejich významu, kladů a záporů, rozdělení do několika skupin, popisem fixního a flexibilního systému poskytování výhod a jejich řazení dle daňových aspektů. Pátá kapitola je věnována lázeňství a lázeňské péči v ČR, charakteristice systému lázní na našem území, historii Janských Lázní a typům lázeňské péče, na které se lázně specializují, organizační struktuře podniku s tím, že je podrobněji charakterizováno personální oddělení státních léčebných lázní Janské Lázně. V závěru práce se autorka zabývá motivačním systémem Státních léčebných lázní Janské Lázně pomocí zaměstnaneckých benefitů, což bylo zkoumáno prostřednictvím dotazníkového šetření. Po vyhodnocení a shrnutí výsledků výzkumu jsou navržena vhodná opatření a doporučení, která by mohla zlepšit stávající situaci v podniku.The aim of this diploma thesis is to find out the motivation and satisfaction of employees with regard to employee benefits provided by state-owned Medical Spa Janské Lázně based on theoretical knowledge and questionnaire survey. In the first chapter the reader is closer acquainted with the term job satisfaction and its factors. The second chapter relates to the definition and meaning of the term employee motivation, explanation of a process of motivation and some theories, which are examining and describing how motivation works and how influences human behaviour. The next section clarifies what is meant by the term stimulation and stimulation tools. The fourth chapter focuses on employee benefits, their meaning, pros and cons, their dividing into several groups, description of fixed and flexible system of providing employee benefits and sorting them by tax aspects. The fifth chapter is devoted to spas and spa care in the Czech Republic, the characteristics of spas in the country and the history of Medical Spa Janské Lázně. Moreover, reader can find here types of spa treatments, which the mentioned spa specializes in and also organizational structure focusing on characteristics of personnel department of Medical Spa Janské Lázně. In the conclusion of this thesis the author deals with the motivation system of Medical Spa Janské Lázně with regard to employee benefits which was conducted by way of questionnaire. Furthermore, in this last part, there are presented results of the author's own research with the recommendations that could improve current situation in the company.
Klíčová slova:
Motivace zaměstnanců; Spokojenost zaměstnanců; Zaměstnanecké benefity; Employee benefits; Employee motivation; Employee satisfaction
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/68889