Original title:
Marketingová a komunikační strategie hokejového klubu HC Sparta Praha
Translated title:
Marketing and communication strategy of the hockey club HC Sparta Prague
Authors:
Babincová, Tereza ; Chylíková, Hana (advisor) ; Liška, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je analýza současné marketingové a komunikační strategie hokejového klubu HC Sparta Praha, především jeho marketingových aktivit a projektů a jeho komunikace s veřejností. Současně je cílem zjištění povědomí sparťanských fanoušků o těchto aktivitách a následné zhodnocení stávající marketingové a komunikační strategie na základě vlastního marketingového výzkumu a navržení vlastních návrhů na zlepšení této strategie. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku pojmů marketing, marketingový a komunikační mix, SWOT analýza a na specifika sportovního marketingu a významu reklamy a sponzoringu v oblasti sportu. Praktická část obsahuje základní informace o klubu HC Sparta Praha a jeho historii, jeho SWOT analýzu, rozbor jednotlivých marketingových aktivit a projektů klubu. V závěru práce je vyhodnocen marketingový výzkum, který byl proveden autorkou mezi příznivci klubu. Na základě výsledků výzkumu jsou navrženy vlastní nápady na zlepšení marketingové a komunikační strategie klubu.The aim of the bachelor thesis is to analyze the current marketing and communication strategy of the hockey club HC Sparta Prague, especially its marketing activities and projects and its communication with the public. Also the aim of the thesis is to find out the awareness of the club's fans of these activities and subsequently to evaluate the current marketing and communication strategy based on the author's own marketing research and to suggest own ideas on improvement this strategy. The theoretical part is focused on defining terms as marketing, marketing and communication mix, SWOT analysis and the specifics of the sport marketing and the importance of promotion and sponsorship in the sport branch. The practical part contains basic information about the hockey club HC Sparta Prague and its history, its SWOT analysis and analysis of current marketing activities and projects. At the end of the thesis is evaluated the marketing research, which was made by the author among the fans of the club. On the basis of the research are suggested own ideas for improvement the marketing and communication strategy of the club.
Keywords:
HC Sparta Prague; Hockey; Marketing communication; Marketing research; Marketing strategy; Sport marketing; HC Sparta Praha; Hokej; Marketingová komunikace; Marketingová strategie; Marketingový výzkum; Sportovní marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/68634