Original title:
Procedurální generování měst ve 3D
Translated title:
Procedural generation of cities in 3D
Authors:
Krabec, Miroslav ; Gemrot, Jakub (advisor) ; Beneš, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název práce: Procedurální generování měst ve 3D Autor: Miroslav Krabec Katedra / Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Jakub Gemrot Abstrakt: Při vývoji počítačových her se velké množství času stráví vytvářením herního prostředí. Proto se vývojáři snaží o generování tohoto prostředí procedurálně. Jednou ze zajímavých oblastí je generování měst. Algoritmus (Weber et al., 2009) je plně geometrický a poskytuje velkou volnost při parametrizaci města, zatím však neexistovala jeho otevřená implementace. Naše práce takovouto implementaci nabízí a navíc obsahuje také možnost 3D vizualizace ve vývojovém prostředí Unity, které je určeno právě pro tvorbu počítačových her. Zde je kladen důraz na snadné použití uživatelem zvolených 3D modelů budov, cest a křižovatek. Výsledný program pomůže vývojářům generovat města pro jejich hry. Dokáže generovat jen poměrně malá města (několik tisíc budov), což je ale v kontextu počítačových her většinou postačující. Výsledné město je velice citlivé na nastavení parametrů a není triviální dosáhnout požadovaného výsledku. Pro ohodnocení reálnosti vygenerovaného města by bylo třeba provést další výzkum. Klíčová slova: procedurální generování, města, 3DTitle: Procedural generation of cities in 3D Author: Miroslav Krabec Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor: Mgr. Jakub Gemrot Abstract: During development of computer games great amount of time is spent on creating game environment. For that reason there is an effort to generate this environment procedurally. One of the interesting areas is generation of cities. Algorithm (Weber et al., 2009) is fully geometrical and offers considerable freedom in parametrization of the city, however there has not been an open implementation of this algorithm. Our work offers such an implementation and includes the possibility of 3D visualization in Unity 3D, a tool designed for development of computer games. Here we emphasize the ease of using custom 3D models of buildings, roads and crossroads. Resulting software can help game developers to generate cities for their games. However it can generate only relatively small cities (several thousands of buildings), but in context of computer games this is usually sufficient. Resulting city is very parameter sensitive and it is not trivial to achieve desired outcome. Further research would be needed for evaluation of generated cities. Keywords: procedural generation, cities, 3D
Keywords:
3D; města; procedural content generation; 3D; města; procedurální generování obsahu
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/86128