Original title:
Analýza vybraného podnikatelského subjektu pomocí vybraných metod
Translated title:
Analysis of the Selected Company by Using the Selective Methods
Authors:
Faltusová, Denisa ; Kyselová,, Barbora (referee) ; Hanušová, Helena (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[eng][cze]
Diplomová práce analyzuje strategickou pozici společnosti ŠKODA AUTO na automobilovém trhu. Ke kritickému zkoumání trhu byly použity analýzy SLEPTE, Porterův model pěti sil a také McKinseyho model 7s, SWOT analýza a Králíčkův rychlý test. Veškeré zjištěné poznatky na tomto specifickém trhu jsou shrnuty v závěru a s ohledem na současnou situaci jsou navržena opatření pro budoucí růst společnosti.
Master´s thesis analyses strategy position for ŠKODA AUTO at the automobile market. For critical examination of the market there were used SLEPTE analysis, Porter´s five forces model and also McKinsey 7s Model, SWOT analysis a Kralicek Quick test. All of those findings of specific market are summarized up in conclusion and with a closer look on the current situation, there were proposed measures for the future growth of the company.
Keywords:
analýza trhu; Kraličkův rychlý test; McKinseyho model 7s; Porterův model pěti sil; SLEPTE analýza; SWOT analýza; ŠKODA AUTO; Kralicek Quick test; market analysis; McKinsey 7s Model; Porter’s five forces model; SLEPTE analysis; SWOT analysis; ŠKODA AUTO
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/69221