Original title:
Joint reflection in teacher training
Translated title:
Společná reflexe ve vzdělávání učitelů
Authors:
Tichá, Marie ; Hošpesová, A. ; Macháčková, Jana Document type: Papers Conference/Event: CIEAEM 58, Srní (CZ), 2006-07-09 / 2006-07-15
Year:
2006
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] In the center of attention will be realization of individual and joint reflection as one of possible ways of increasing professional competences of primary school teachers. Activities of workshop´s participants should contribute to answering the question under which circumstances is carrying out reflection of teaching episodes (on the basis of video recordings and transcripts) a qualified activity and under which circumstances poses the reflection a benefit for the development of teachers´knowledge base.V centru pozornosti bude realizace individuálních a kolektivních reflexí jako jedna z cest zkvalitňování profesních kompetencí učitelů primární školy. Aktivity účastníků našeho workshopu by se měly stát příspěvkem k zodpovězení otázky jaké podmínky je třeba vytvořit, aby provádění reflexí vyučovacích epizod (na základě jejich videozáznamů a transcriptů) bylo kvalifikované a za jakých podmínek znamená realizace reflexe přínos pro rozvoj teachers´knowledge base
Keywords:
individual reflection; joint reflection; teachers´knowledge base Project no.: CEZ:AV0Z10190503 (CEP), GA406/05/2444 (CEP) Funding provider: GA ČR Host item entry: Proceedings CIEAEM 58; Changes in Society: A Challenge for Mathematics Education, ISBN 80-7043-478-3
Institution: Institute of Mathematics AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available at the institute of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0134767