Original title:
Porovnání hodnocení stavu mostů v SRN a ČR
Translated title:
Comparison of assessment of the state of bridges in Germany and the Czech Republic
Authors:
Víša, Ondřej ; Stehlík, Michal (referee) ; Cikrle, Petr (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Se stále rostoucím věkem, množstvím a zvyšujícími nároky na kvalitu mostních konstrukcí je úloha hodnocení jejich stavu jak v České republice, tak v Německu stále důležitější. Tato bakalářská práce porovnává ve své teoretické části obecný stav mostních konstrukcí v obou zemích dále srovnává normy, názvosloví, způsob evidence a hodnocení. Praktická část je vyhrazena pro průzkum a hodnocení mostního objektu v Německu a pro účely porovnání také v České republice. V závěru pak práce shrnuje nejzásadnější rozdíly.
With the increasing age, amount and demands on the quality of bridges, the role of assessing their condition is increasingly important both in the Czech Republic and in Germany. This bachelor thesis compares the general state of bridges in both countries in its theoretical part; furthermore it compares the standards, terminology, the way of keeping record and evaluation. The practical part is reserved for survey and assessment of a bridge in Germany and for comparison purposes also in the Czech Republic. In its end the thesis summarizes the most fundamental differences between Czech and German methods.
Keywords:
assessment; bridge; bridges in Czech Republic; bridges in Germany; comparison; core sample; Czech Republic; diagnostics; evaluation; Germany; inspection; method; testing; diagnostika; hodnocení; jádrové vývrty; metoda; most; mostní objekt; mosty v SRN; mosty v ČR; Německo; porovnání; poruchy mostů; prohlídka; předpjatý beton; vyhodnocení; vzorek; zkoušení; zkušební těleso; Česká republika
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/68798