Original title:
Metodika výuky předškolních dětí v mateřské škole
Translated title:
METHODOLOGY OF TEACHING PRESCHOOL CHILDREN IN KINDERGARTENS
Authors:
ŠVARCOVÁ, Michaela Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá metodikou výuky předškolních dětí. Práce nahlédne do současného pojetí výuky, včetně motivace dětí a učitelů k učení. Za pomoci kvalitativního výzkumu a nastudovaných vědomostí byl v rámci práce vytvořen projekt, který je zacílen na děti předškolního věku. Vytvořený projekt nabídne soubor aktivit a her, které podpoří osvojení základních znalostí a dovedností dětí pro vstup do školy. Projekt podporuje individuální rozvojové oblasti, které pomocí her a smysluplně navozených tvořivých činností, ovlivňují jejich vztah k poznávání a učení. Bakalářská práce je inspirací pro každého, kdo se zabývá předškolní pedagogikou. Práce nahlíží do metodiky předškolních dětí z hlediska školní zralosti. Práce je přínosná pro učitele jako motivace dětí k učení, která nabízí něco nového v rámci výchovy a vzdělávání, na základě rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.This bachelor thesis deals with the methodology of teaching pre-school children. It also touches the current trends in teaching, including the motivation of both children and teachers. With the help of qualitative research and gained information the project focused on children of pre-school age was created. The project offers a collection of games and activities which supports to adopt basic knowledge and skills important for the initiation of school attendance. The project supports the areas of individual development which with the help of games and carefully sequenced creative activities affect children's attitude towards cognition and learning. The thesis is the inspiration for anybody who deals with pre-school pedagogy. The thesis looks into the methodology of pre-school children from the school maturity point of view. The thesis can help teachers motivate pupils to learning process. It offers something new on the field of education, on the basis of frame educational programme for pre-school learning.
Keywords:
activity programme; chidren's rights; evaluation; game; gross motorial activities; methodology; observation; personality; preschool education; project; research; results; the frame educational programme; hodnocení; hra; hrubá motorika; metodika; osobnost; pozorování; program aktivit; projekt; práva dítěte; předškolní vzdělávání; rámcový vzdělávací program; výsledky; výzkum Citation: ŠVARCOVÁ, Michaela. Metodika výuky předškolních dětí v mateřské škole. České Budějovice, 2017. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/48633