Original title:
Chování a zkušenosti spotřebitelů na trhu finančních služeb
Translated title:
Consumers' behaviour and experience in the market of financial services
Authors:
VOTAVOVÁ, Štěpánka Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem mé bakalářské práce je zjistit míru využívání a zkušenosti se službami finančního poradenství a navrhnout případná zlepšení v nabídce těchto služeb. Práce je rozdělena do dvou částí: teoretickou a praktickou. První část je zaměřena především na vymezení základních pojmů v souvislosti se spotřebitelským chováním, včetně faktorů ovlivňujících spotřebitelské rozhodnutí. Část praktická je věnována dotazníkovému šetření a analýze získaných dat. Na základě zjištěných informací budou navrhnuta doporučení pro poskytovatele finančního poradenství.The aim of my thesis is to find out the extent of usage and experience with financial consultancy services and to propose possible improvements in the offer of these services. The work is divided into two parts: theoretical and practical one. The first part is focused primarily on the definition of basic terms in connection with consumer behaviour, including factors which influence consumer decision. The practical part deals with questionnaire research and analysis of found information. On the basis of the information collected, recommendations for financial consultancy providers will be proposed.
Keywords:
consumer; consumer behaviour; financial adviser; financial consultancy; finanční poradce; finanční poradenství; spotřebitel; spotřební chování Citation: VOTAVOVÁ, Štěpánka. Chování a zkušenosti spotřebitelů na trhu finančních služeb. České Budějovice, 2017. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Filozofická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/45178