Original title:
Po stopách rozvíjení kompetencí učitelů; pohledy zevnitř i zvenku
Translated title:
Following the path of teachers´competence empovering
Authors:
Macháčková, Jana ; Tichá, Marie Document type: Papers Conference/Event: Matematika jako prostředí pro rozvoj osobnosti žáka promární školy, Olomouc (CZ), 2006-04-19 / 2006-04-21
Year:
2006
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Za jádro profesního růstu učitelů považujeme kultivaci jejich oborově didaktické kompetence. To znamená kultivaci znalosti oboru a jeho didaktického zpracování i dovednost jeho realizace v praxi. V příspěvku jsou ukázány rozdíly v individuálních reflexích učitelů, kteří mají různou míru zkušeností s prováděním reflexe a je naznačen přínos kolektivní reflexe při zvyšování profesionální kompetence učitelů.As the core of the professional growth of teachers we understand the cultivation of their subject-didactical competence. It means empowering the knowledge of subject and its didactical elaboration as well as practical capability. In the contribution we show the differences in individual written reflections of teachers. The contribution of the joint reflection to the improvement of professional competence of teachers is outlined.
Keywords:
individual reflection; professionalisation of teacher´s work; qualified join reflection Project no.: CEZ:AV0Z10190503 (CEP), GA406/05/2444 (CEP) Funding provider: GA ČR Host item entry: Matematika jako prostředí pro rozvoj osobnosti žáka primární školy, ISBN 80-244-1311-6
Institution: Institute of Mathematics AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available at the institute of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0132733