Original title:
Vesmírná akční hra s navzájem spolupracujícími boty
Translated title:
Space shooter game with mutually cooperating bots
Authors:
Hýbl, Oskar ; Zavoral, Filip (advisor) ; Děchtěrenko, Filip (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je na základě různých algoritmů pro umělou inteligenci navrhnout a implementovat AI modul do hry Space Shooter, která byla vytvořena v rámci ročníkového projektu. V této hře proti sobě stojí dvě skupiny vesmírných lodí, přičemž hráč jednu z těchto lodí ovládá. AI modul je implementován tak, aby umožnil vzájemnou spolupráci agentů, kteří ovládají jednotlivé lodě. Program je vytvořen s důrazem na modularitu a rozšiřitelnost tak, aby v případě dalšího vývoje hry Space Shooter byla maximálně usnadněna i modifikace AI. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)The goal of this thesis is to, based on several AI algorithms, design and implement an AI for a game called Space Shooter which was developed as an Academic Year Project. In this game there are two groups of spaceships fighting against each other with the player directly controlling one of the ships. The created AI module is supposed to ensure the cooperation of the agents controlling the ships. The resulting program has an emphasis on modularity and extensibility, so that, in case of further development of Space Shooter, modification of the AI would be facilitated as much as possible. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Keywords:
agent coordination; AI; cooperation; GOAP; virtual agents; AI; GOAP; kooperace; koordinace agentů; virtuální agenti
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/81954