Original title:
A roller - fast sampling-based texture synthesis algorithm
Translated title:
Váleček - rychlá metoda syntézy textur založená na vzorkování
Authors:
Haindl, Michal ; Hatka, M. Document type: Papers Conference/Event: WSCG 2005 /13./, Plzen (CZ), 2005-01-31 / 2005-02-04
Year:
2005
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] This paper describes a method for synthesizing natural textures that realistically matches given colour texture appearance. The novel texture synthesis method, which we call the roller, is based on the overlapping tiling and subsequent minimum error boundary cut. An optimal double toroidal patch is seamlessly repeated during the synthesis step. While the method allows only moderate texture compression it is extremely fast and easily implementable in a graphical hardware for purpose of real-time rendering.Článek popisuje jednoduchou metodu pro bezešvé rozšíření přírodních barevných textur. Nová metoda, kterou nazýváme "váleček", je založena překrývajících se oblastech, které jsou následně rozříznuty podlekritéria minimální chyby. Optimální dvojitě toroidních oblast se bezešvě opakuje v kroku syntézy. Metoda dovoluje omezenou kompresi textur, nicméně je extrémně rychlá a umožňuje implementaci přímo v grafickém procesoru pro zobrazení v reálném čase.
Keywords:
BTF textures; texture modelling Project no.: CEZ:AV0Z10750506 (CEP), IST-2001-34744 (CEP), 1ET400750407 (CEP), IAA2075302 (CEP), 1M0572 (CEP) Funding provider: Commission EC, GA AV ČR, GA AV ČR, GA MŠk Host item entry: International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision. WSCG 2005. Proceedings
Institution: Institute of Information Theory and Automation AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available at the institute of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0131368