Original title:
Poker a pravděpodobnost
Translated title:
Poker and Probability
Authors:
Jelínek, Roman ; Staněk, Jakub (advisor) ; Slavík, Antonín (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název práce: Poker a pravděpodobnost Autor: Roman Jelínek Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Jakub Staněk, Ph.D., Katedra didaktiky matematiky Abstrakt: Cílem práce je vytvořit historické uvedení do zajímavé karetní hry a především přiblížení jejích matematických aspektů široké veřejnosti. Práce je tvořena didaktickým způsobem s mnohými komentáři k dané teorii. Text je formulován způsobem, aby většina lidí porozuměla popisovaným situacím bez jakýchkoliv matematických základů. Z tohoto důvodu zde nejsou uvedeny žádné složité vzorce a použité jsou důkladně popsány. Práce se zaměřuje především na neprofesionální hráče pokeru, ale také na osoby, které s touto karetní hrou nemají žádné zkušenosti. Klíčová slova: historie pokeru, pravidla pokeru, výherní kombinace, pravděpodobnost výhryTitle: Poker and Probability Author: Roman Jelínek Department: Department of Mathematics Education Supervisor: RNDr. Jakub Staněk, Ph.D., Department of Mathematics Education Abstract: The aim of this Bachelor thesis is to create a historical introduction to the exciting card game and especially proximity of its mathematical aspects to the general public. The work consists of didactic way with many comments to the theory. The text is worded in a way that most people understand the situations, which are described without mathematical basics. For this reason there are no complicated formulas written and used are thoroughly described. The work focuses mainly on amateur poker players, but also on people, who knows anything about this card game. Keywords: history of poker, poker rules, poker hands, the probability of winning
Keywords:
history of poker; poker hands; poker rules; the probability of winning; historie pokeru; pravděpodobnost výhry; pravidla pokeru; výherní kombinace
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/80379