Original title:
Kvalita sportovních služeb v institucích určených pro děti ve věku 3-6 let (předškolní vzdělávání)
Translated title:
Quality of sports services in institutions for children aged 3-6 years (preschool education)
Authors:
Pivcová, Andrea ; Ruda, Tomáš (advisor) ; Kadlčík, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Kvalita sportovních služeb v institucích určených pro děti ve věku 3 - 6 let (předškolní vzdělání) Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit kvalitu a spokojenost rodičů se sportovními službami poskytované v institucích pro děti předškolního věku a navrhnout její zlepšení. Metody: Marketingový výzkum proběhl pomocí modifikovaného dotazníku SERVQUAL, jehož forma byla písemná. Tento dotazník byl předán učitelkám jednotlivých tříd, které je posléze daly rodičům k vyplnění. Výsledky: Z výsledků této práce plyne, že ani jedna ze dvou školek neposkytuje služby, se kterými by byli rodiče plně spokojeni. Avšak se ani nedá říci, že jsou nespokojeni. Po srovnání obou školek, vyšlo, že si lépe vede Holešovická školka než školka na Spořilově. Největší problém v obou institucích bylo hmotné zajištění, které bylo ovlivněno především lokací budovy školky a místností pro pohybové aktivity. Naopak nejlépe dopadla spolehlivost obou školek. Klíčová slova: Marketingový výzkum, dotazník, mateřské školy, SERVQUALTitle: Quality sports services in institutions intended for children aged 3-6 years (preschool education) Objectives: The main objective of this bachelor thesis is to determine the quality and satisfaction of parents with sports services provided in institutions for preschool children and proposals for its improvement. Methods: Marketing research was carried out using a modified SERVQUAL questionnaire in the written form. This questionnaire was given to the teachers of each class in the kindergartens and then was passed to the parents of children. Results: The results of this thesis show that neither of the two nurseries does provide services with which the parents were fully satisfied. After the comparison of the two nursery schools, the kindergarten in Holešovice came out with better results than the institution in Spořilov. The biggest problem was attribute of tangibles that was mainly due to the location of the both kindergarten buildings and premises for physical activity. Conversely, the attribute of reliability received best rating. Keywords: Marketing research, questionnaire, kindergarten, SERVQUAL
Keywords:
kindergarten; Marketing research; questionnaire; SERVQUAL; dotazník; Marketingový výzkum; mateřské školy; SERVQUAL
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/76977