Original title:
Maturitní softwarové projekty
Translated title:
Final exam software projects
Authors:
Beránek, Martin ; Prokýšek, Miloš (advisor) ; Štípek, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku hodnocení kvality maturitních softwarových projektů. V rámci textu je vymezen pomocí průzkumu zdrojů rozdíl mezi praxí a vedením projektů na modelové škole. Na základě toho je sestaven akční zásah v podobě předání materiálů členům akční skupiny, kterou tvoří vyučující vedoucí projekty. Materiály se snaží doplnit chybějící témata, které nebylo možné dohledat v ŠVP modelové školy. Pro hodnocení projektů je vytvořena hodnotící metodika, která čerpá z kvalitativních ukazatelů používaných v praxi. V rámci reflexe je potom vyhodnocen dopad akčního zásahu na studenské projekty. Dopady takto provedeného akčního zásahu na modelové škole nebyly významné. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)The thesis deals with evaluation of quality of high school software projects. Examining the sources, the text describes differences between the projects on a model school and between real world needs. Based on this, it suggests an intervention, in the form of passing materials to members of an action group composed of teachers leading the software projects. The materials supply topics that were not found in the model school's education plan. A methodology for evaluating the projects is suggested, drawing from qualitative indicators used in the real world. An impact of this intervention on the students' projects is evaluated afterwards. The impacts at the model school were not significant. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Keywords:
education; project; software; projekt; software; vyuka
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/76335