Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Pohádka jako hudebně integrativní projekt pro předškolní děti a jejich rodiče (tvorba, ověřování, metodické náměty do praxe)
Original title:
Pohádka jako hudebně integrativní projekt pro předškolní děti a jejich rodiče (tvorba, ověřování, metodické náměty do praxe)
Translated title:
Tale as a musical integrativ project for preschoolers and their parents (creation, authentication, methodological ideas into practice)
Authors:
Michenková, Markéta ; Kodejška, Miloš (advisor) ; Kmentová, Milena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Autorský pohádkový příběh s hudebním námětem jako prostředník ke zkvalitnění spolupráce rodiny a mateřské školy je hlavním cílem diplomové práce. Hudební vývoj dítěte do konce období předškolního věku a jeho následná charakteristika otevře teoretickou část, hudební schopnosti - charakteristika, tvořivost, integrace hudebních schopností, integrativní projekt a tvořivá dramatika uzavřou část teoretickou, na kterou bude navazovat část praktická. Praktickou část bude tvořit autorský scénář, kdy následná analýza autorského scénáře, dotazníků, rozhovorů a pozorování bude sloužit jako výsledek diplomové práce.Author's fairy tale with a musical theme as a means to improve cooperation and kindergarten is the main aim of the thesis. The musical development of the child until the end of the preschool age and its subsequent response opens the theoretical part, musical ability - characteristics, creativity, integration of musical abilities, integrative design, and creative dramatics conclude the theoretical part, which will be followed by a practical part. The practical part will consist of architectural scenario where a subsequent analysis of the Copyright scenarios, questionnaires, interviews and observations will serve as a result of the thesis.
Keywords:
author screenplay; cooperation between family and school; creative playwright; Creativity; drama activities; integrative project; kindergarten; music activities; musical ability; Musical development; pre-school; autorský scénář; dramatické činnosti; hudební schopnosti; Hudební vývoj; hudební činnosti; integrativní projekt; mateřská škola; předškolní věk; spolupráce rodiny a školy; tvořivost; tvořivá dramatika
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/74979