Original title:
Možnosti využití jazykových portfolií ve výuce německého jazyka na středních školách
Translated title:
Implementation of European Language Portfolio in education of German language on secondary schools
Authors:
Botlík, Tomáš ; Nečasová, Pavla (advisor) ; Švermová, Dagmar (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předložená diplomová práce "Možnosti využití jazykových portfolií při výuce německého jazyka na středních školách" teoretické části věnuje okolnostem vzniku portfolia, souvisejícím dokumentům a jednotlivým složkám portfolia. Praktická část práce je orientována na konkrétní možnosti využití portfolia ve výuce a především na aktivity podporující portfolio První se teoretická část věnuje Evropskému jazykovému portfoliu, jeho historii a rámcovým vzdělávacím programům a školním vzdělávacím plánům. Druhá je pozornost věnovaná jazykovému pasu, tedy jednotlivým oddílům. V této části se práce zabývá také motivací a interkulturní kompetencí, které jsou pro portfolio velmi důležité. Třetí oddíl se věnuje jednotlivým strategiím učení se cizího jazyka a procesu jejich osvojování. Poslední část teoretické části je věnovaná dokumentům a aktivitám, které s JP přímo souvisí (například Strategie celoživotního učení a program Erasmus+). Praktická část je založena na analýze situace na konkrétní škole a rozebírá konkrétní aktivity podporující výuku cizího jazyka, respektive němčiny s ohledem na posílení využitíThe aim of this master's thesis " education of German language on secondary schools" -
Keywords:
didactics; Europass; European Language Portfolio; foreign language education; German as a foreign language; motivation; didaktika; jazykové portfolio; motivace; němčina jako cizí jazyk; výuka cizích jazyků
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/74953