Název:
Vytvoření návrhu výuky volejbalu na střední škole.
Překlad názvu:
The drafting of teaching volleyball in high school
Autoři:
Kulasová, Kateřina ; Vorálek, Rostislav (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou výuky volejbalu na středních školách. Ukazuje budoucím učitelům jeden z mnoha možných postupů při zařazování volejbalu do učebních osnov a do vyučovacích hodin tělesné výchovy. Tímto práce usiluje o systematičtější a konkrétnější práci učitelů TV v oblasti výuky volejbalu, která by měla vést ke zvýšení nároků na volejbalové dovednosti u absolventů středních škol. V teoretické části je čtenář seznámen s volejbalem jako jednou ze sportovních her, se všemi herními činnostmi jednotlivce, které volejbal přináší a které by měli studenti ovládat pomocí alespoň základních technik. Stěžejní pro realizaci volejbalového utkání jsou základní způsoby odbití, které jsou zde také popsány. Některé kapitoly také poukazují na předpokládanou pohybovou úroveň absolventů základních a středních škol, nechybí ani zmínka o pohybových schopnostech. Závěr teoretické části je věnován vzdělávacím programům a tělesné výchově do nich zařazené. Volejbal v těchto programech konkrétně nefiguruje. Empirická část je věnována již samotnému návrhu výuky volejbalu na středních školách. Výuka volejbalu je zde rozdělena do 2. ročníků po 10 vyučovacích hodinách. Jednotlivá cvičení byla volena s ohledem na odbornou literaturu a mé vlastní zkušenosti. Klíčová slova: Vzdělávací programy, učební osnovy,...The diploma thesis deals with issues of teaching volleyball in high schools. It shows one of many possible methods how to include volleyball into the curriculum and into lessons of PE to the graduate teachers. This work strive for more systematic and concrete work of PE teachers in teaching volleyball, which should high school graduates encourage to an increase the requierements on the volleyball skills. In the theoretical part the reader is informed about volleyball as one of the sports games, with all gaming activities of the individual that brings volleyball and that students should be controlled using basic techniques at least. Main for the implementation of the volleyball match are basic options of hits, which are also described here. Some chapters also refer to the expected motion level of basic school and high school graduates. There is also mention of motion abilities. The end of theoretical part is about physical education classified to the educational programs. There is no specific request to involve volleyball in these educational programs. The empirical part is about the proposal of high schools education of volleyball. Volleyball teaching is divided into two grades, 10 lessons each. Activities were chosen based on the literature and my own experience. Keywords: Educational programs,...
Klíčová slova:
dovednosti; schopnosti; studenti; učební osnovy; učitel TV; vyučovací hodina; Vzdělávací programy; způsoby odbití; abilities; curriculum; Educational programs; lesson; PE teacher; skills; students; ways of hits