Original title:
Cílové skupiny a jejich vymezení na příkladu Městské knihovny Nymburk
Translated title:
Target groups and their definition on the example of the City library in Nymburk
Authors:
Latislavová, Barbora ; Kolínová, Pavlína (advisor) ; Nekolová, Kateřina (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá segmentací uživatelů veřejných knihoven v kontextu marketingové komunikace mezi knihovnou a uživatelem. Práce mapuje marketingovou teorii segmentace trhu, kterou přenáší do prostředí veřejných knihoven a popisuje několik významných segmentů. Praktickou část práce tvoří případová studie na příkladu Městské knihovny Nymburk, která popisuje vybrané cílové skupiny této knihovny a způsob práce s nimi. Popsány jsou marketingové aktivity knihovny a jejich vyhodnocení vzhledem k cílovým skupinám. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)This bachelor thesis is focused on patron segmentation in public libraries in the context of marketing communication between the library and users. Thesis overviews the marketing theory of segmentation, which then transfers into an environment of public libraries and describes several important segments. The practical part consists of a case study on the example of Nymburk City library , which describes the selected target groups of this library and how to work with them. Disclosed are libraries marketing activities and their evaluation in view of the target groups. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Keywords:
marketing; marketing communication; public libraries; segmentation; target groups; cílové skupiny; marketing; marketingová komunikace; segmentace; veřejné knihovny
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/73975