Original title:
Popularita e-sportu u pražské mládeže
Translated title:
Popularity of E-sports among Prague's Youth
Authors:
Inneman, Martin ; Ruda, Tomáš (advisor) ; Holánek, Michal (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Popularita e-sportu u pražské mládeže Cíle: Hlavním cílem této práce je zjištění popularity e-sportu u pražské mládeže a s tím spojený marketingový potenciál tohoto odvětví. Práce dále prověřuje hloubku znalostí pražské mládeže, aby bylo možné si o současném stavu e-sportu u mládeže vytvořit celkový názor. Metody: Metodou použitou v této práci je marketingový výzkum. Kvůli nedostatku sekundárních data musela být získána data primární. Výzkum probíhal pomocí elektronického dotazování. Použitý dotazník byl vytvořen speciálně pro účely této práce. Výsledky: Výsledky tohoto výzkumu odhalily, že pražská mládež má o e-sportu poměrně rozsáhlé znalosti a že část z ní se mu dokonce věnuje, ať už aktivně jako hráči či pasivně jako diváci. Dále bylo zjištěno, že si myslí, že by e-sport získal větší pozornost, kdyby dostával více prostoru v médiích. Klíčová slova: marketingový výzkum, počítačové hry, dotazováníTitle: Popularity of e-sports among Prague's youth Objectives: The main objective of this thesis is to determine popularity of e-sports among Prague's youth and the associated marketing potential of this industry. The thesis also tests the depth of knowledge, so that it is possible to create an overall opinion on the current state of e-sports among Prague's youth. Methods: The method used in this thesis is marketing research. Due to the lack of secondary data it was necessary to obtain primary data. The research was conducted using an electronic questioning. The questionnaire was created specifically for the purposes of this thesis. Results: The results of this research revealed that Prague's youth has quite a wide knowledge about e-sports and that some of them are even dedicated to it, whether actively as players or passively as spectators. It was also found out that Prague's youth think it would gain e-sports more attention if media were showing more support to it. Keywords: marketing research, computer games, questioning
Keywords:
computer games; marketing research; questioning; dotazování; marketingový výzkum; počítačové hry
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/73966