Název:
Působení médií při rozhodování veřejnosti o možnostech trávení volného času
Překlad názvu:
Media influence on deciding of the possibilities of spending free time
Autoři:
Michnová, Kristýna ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem práce "Působení médií při rozhodování veřejnosti o možnostech trávení volného času" je zjistit, prostřednictvím jakých komunikačních kanálů veřejnost zjišťuje informace o možnostech trávení volného času. Ve své teoretické části uvede čtenáře do problematiky působení médií na společnost, především na rodinu, děti a rodiče. Dále pojednává o střediscích volného času, aby byl čtenář seznámen s jejich charakteristikou pro dobrou orientaci v praktické části. Hovoří také o jednotlivých nástrojích komunikačního mixu, které jsou potom v rámci praktické části aplikovány v návrhu komunikační strategie Domu dětí a mládeže Praha 9. Experimentální část je postavena na průzkumu trhu realizovaném kvantitativní metodou, konkrétně dotazníkovým šetřením. Zabýval se působením médií na volný čas osob ve třech lokalitách - v Praze, na Zlínsku a Mikulovsku. Tyto tři lokality byly vybrány jako zástupci různě velkých měst, přičemž předpoklad je takový, že by se volnočasové chování jejich obyvatel mohlo lišit. Analytická část prezentuje výsledky průzkumu trhu, které mohou sloužit jako základ pro plánování komunikačních aktivit středisek volného času. V samém závěru je navržena komunikační strategie pro DDM Praha 9, která vychází z výsledků průzkumu.The aim of thesis "The media impact on the decision of the possibilities of spending freetime" is to determine through what channels, public gathers informations about leisure opportunities. It can help the centers of freetime to get media exposure as an opportunity for their development to help freetime centers to perceive media as an opportunity for their further development. Theoretical part introduces readers with the theme how media acts with society, especially with family, children and parents. It also deals with freetime time centers, the reader will be familiar with their characteristics for a good orientation in the following practical part. It also deals with various tool of so- called "communication mix", which is then applied in the practical part of the draft, as an "Communication strategy of DDM in Prague 9". The experimental part is based on a statistical methods of market research, particularly a questionnaire survey. This market research dealt with the effects of media on people's freetime in three locations - Prague, Zlín and Mikulov. Those three places were chosen as representatives of different sized cities; the assumption is, that freetime behavior of their inhabitants may vary. Practical part presents the results of market research, which can serve as a basis for planning of...
Klíčová slova:
komunikační mix; komunikační strategie; průzkum trhu; Působení médií; středisko volného času; volný čas; communication mix; communication strategy; Effects of media; freetime; freetime center; market research