Název:
Porblematika diagnostiky mladších žáků ve fotbale
Překlad názvu:
The issues of diagnosing young pupils in football
Autoři:
Pěknice, Matěj ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Frýbort, Pavel (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Problematika diagnostiky mladších žáků ve fotbale Cíle: Cílem práce je zjistit zlepšení, či zhoršení kondičních a technických dovedností po dobu přípravného období ve fotbale a porovnání těchto výsledků s obecnou populací i s jinými sportovci ve věkovém období 11 až 12 let. Metoda: Skupina, která byla podrobena testování, se skládala z 19 hráčů mladších žáků ve věku od 11 do 12 let (ročník 2002) hrající žákovskou ligu. Tato skupina absolvovala tříměsíční tréninkový cyklus v přípravném období. Hráči byli podrobeni vstupním testům, poté proběhlo tříměsíční tréninkové období a následně byli hráči otestováni závěrečnými testy, které byly totožné s testy vstupními. Výsledky: Výsledková část obsahuje konkrétní vyhodnocení a porovnání s výsledky od jiných autorů, kteří se zabývali podobnou problematikou. Výsledné hodnoty jsou sepsány do tabulek a graficky znázorněny a vyhodnoceny. Závěr: Diagnostika kondičních schopností a technických dovedností je důležitou součástí tréninkového procesu, protože trenérům dává zpětnou vazbu o svých svěřencích. Trenéři se tak mohou lépe orientovat v růstu jednotlivých hráčů a vědí, na jaké oblasti se mají více zaměřit v tréninkovém procesu. Klíčová slova Fotbal, mladší žáci, biologický věk, kondiční schopnosti, koordinační schopnosti, technické dovednosti, kondiční...Title: The issues of diagnosing young pupils in football Objective: The aim of the thesis is to find out the improvement or disimprovement of fitness and technical skills during the preparative period in football and the comparison of these results with common population and with other sportsmen at the age from 11 to 12. Method: The tested group were 19 players at the age from 11 to 12 (year of birth 2002) who play the pupil's league. This group came through a 3 - month training course in the preparative period. The players submitted the entry tests, the training course and afterwards they were tested with final tests that were equal to the entry tests. Results: The results part contains a concrete evaluation and comparison with the results by other authors concerning with similar issues. The final results are drawn up in charts, graphically depicted and evaluated. Conclusion: The diagnosing of fitness abilities and technical skills is an important part of the training process because it offers the coach a feedback from the players. The coach can focus on the professionall growth of individual players and can get to know which areas in the training process should be improved. Key words: Football, young pupils, biological age, fitness abilities, coordination skills, technical skills, fitness...
Klíčová slova:
biologický věk; fotbal; mladší žáci; motorické testy; biological age; fitness abilities,motor tests; football; young pupils