Název:
Transformace obchodní funkce a její vnímání obyvateli Prahy 2
Překlad názvu:
The transformation of commercial function and its perception by residents in Prague 2
Autoři:
Žemličková, Barbora ; Temelová, Jana (vedoucí práce) ; Szczyrba, Zdeněk (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce je zachytit a vysvětlit změny ve funkčním využití a struktuře maloobchodu a služeb a vnímání těchto změn obyvateli na případové studii Prahy 2. V celé Praze 2 a v základních typech jejích ulic byla v období 1989 - 2013 zkoumána proměna obchodního a rezidenčního využití, struktury maloobchodu a služeb a vnímání proměn obyvateli. Analýzou dostupných dat bylo prokázáno, že v souvislosti s procesy ovlivňující post-socialistická města v Praze 2 narostl význam obchodní funkce a struktura maloobchodu a služeb se proměnila. Ve zkoumaných ulicích se dynamika proměn odlišuje na základě jejich hierarchického postavení. V současnosti se velmi diverzifikovala úroveň vnějšího vzhledu provozoven v jednotlivých ulicích. Ze strukturovaných rozhovorů s obyvateli vybraných ulic vyplynulo, že si proměn všímají různorodě a spokojenost se strukturou maloobchodu a služeb v okolí jejich bydliště hodnotí pozitivně i negativně. Klíčová slova: transformace měst; obchodní funkce; vnímání; Praha 2The aim of the diploma thesis is to detect and explain changes in functional use and structure of retail and services and its perceptions by residents on a case study of Prague 2. During the period 1989 - 2013 in Prague 2 and in representative types of its streets was studied the transformation of commercial and residential uses, retail and service structure and residential perceptions. By analyzing of available data in Prague 2 was shown that in the context of the processes affecting the post-socialist city increased the importance of commercial functions and structure of retail and services changed. The dynamics of changes in the streets differs based on their hierarchical position. In the streets diversified level of the external appearance of establishments at present. From structured interviews with residents of representative streets revealed that changes were perceived diversely and their satisfaction with the retail and services structure in neighbourhood was evaluated positively and negatively. Key words: city transformation; commercial function; perception; Prague 2
Klíčová slova:
obchodní funkce; Praha 2; transformace měst; vnímání; city transformation; commercial function; perception; Prague 2