Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Marketing a marketingová komunikace nestátních a neziskových organizací, které se zabývají vzděláváním v rozvojových zemích.
Original title:
Marketing a marketingová komunikace nestátních a neziskových organizací, které se zabývají vzděláváním v rozvojových zemích.
Translated title:
Marketing and marketing communication of non-governmental and non-profit organisations, which are focused on giving education in developing countries.
Authors:
Vejsadová, Nina ; Rivola, Pavel (advisor) ; Čapková, Šárka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] 7 Abstrakt Diplomová práce zpracovává téma marketingu a marketingové komunikace nestátních neziskových organizací, které se zabývají vzděláváním v rozvojových zemích. Teoretická část práce vymezuje pojem nestátní nezisková organizace, představuje konkrétní organiza- ce zabývající se danou problematikou a popisuje marketingové prostředí, marketingový mix a nástroje marketingové komunikace nestátních neziskových organizací. Praktická část práce popisuje kvantitativní výzkum, který proběhl mezi českou veřejností, mezi nestátní- mi neziskovými organizacemi, které se vzděláváním v rozvojových zemích zabývají a me- zi firmami, které činnost těchto organizací podporují. Popisuje také analýzu ostatních zdro- jů. Závěr práce je věnován návrhům na zlepšení marketingové komunikace neziskových organizací na základě výsledků, které přinesl výzkum popsaný v praktické části práce. Klíčová slova: nestátní nezisková organizace, rozvojová země, vzdělávání, marketing, marketingový mix, marketingová komunikace.8 Abstract The Master thesis analyses the topic of marketing and marketing communication of non- governmental non-profit organisations, which are focused on giving education in develo- ping countries ("target organisations"). The theoretical part of this project defines the term "non-governmental non-profit oganisation", gives examples of target organisations and also describes marketing environment, marketing mix and the tools of marketing commu- nication, used by target organisations. The Practical part describes the quantitative re- search, taken in Czech public, in target organisations and in companies, that support target organisations. It also describes the analyses of other sources. The conclusion gives the possibilities of improving the marketing communication of target organisations, based on outcomes made by the research mentioned before. Keywords: non-governmental non-profit organisation, developing countries, education, marketing, marketing mix, marketing communication.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/71641