Název:
Rozvoj čtenářské gramotnosti prostřednictvím projektu na 1. stupni ZŠ
Překlad názvu:
Development reading literacy by project in primary school
Autoři:
Janusová, Petra ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Rychlíková, Marie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce uvádí do problematiky čtenářské gramotnosti a jejího rozvíjení v rámci projektové výuky. Práce je strukturována do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části jsou zpracována východiska pojetí projektů a projektového vyučování, jejich historický základ a přednosti, kterými tato metoda disponuje. Dále je zde rozvíjeno téma čtenářské gramotnosti, především její různá pojetí a možnosti jejího rozvíjení pomocí metod RWCT, dramatické výchovy a projektové výuky. V praktické části je popisován průběh konkrétního projektu, v rámci kterého byli pozorováni žáci třetí třídy. V práci je využito kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu, jehož hlavním cílem je zkoumání vlivu projektové výuky na motivaci žáků při práci s různými písemnými materiály.This thesis open the problematics of reading literacy and its development by project teaching. Dissertation is divided into two parts - theoretically and practically. In the first part there is described foundation of projects and project teaching, its history and advantages of its technique. Another topic is reading literacy, especially different concepts and ways of development by RWCT, creative drama and project teaching. Particular project is described in empiric part. Pupils of third class at primal school were observed during project. Qualitative and quantitative research is used in this thesis. The aim of research is influence of project teaching on pupil's motivation during the work with reading matter.
Klíčová slova:
projekt; projektové vyučování; RVP; učitel; čtenářská gramotnost; čtenářství; čtení; žák; project; project teaching; pupil; readership; reading; reading literacy; RVP; teacher