Original title:
Atraktivity cestovního ruchu regionu ve výuce zeměpisu na gymnáziu: případová studie Středočeský kraj
Translated title:
Tourist Attractions of Region in Teaching of Geography at High School: Case Study Středočeský Region
Authors:
Sixtová, Marie ; Fialová, Dana (advisor) ; Hanus, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předložená diplomová práce se zabývá atraktivitami cestovního ruchu Středočeského kraje - jejich kategorizací, výukou a povědomím žáků o konkrétních atraktivitách. Teoretický vstup do problematiky zajišťuje rešerše literatury o problematice regionů, cestovním ruchu a rozbor systému kurikulárních dokumentů. V další části práce jsou kategorizovány atraktivity cestovního ruchu Středočeského kraje, jejichž zařazení do výuky tohoto kraje bylo sledováno na vybraných gymnáziích. Na těchto školách bylo provedeno šetření mezi žáky a učiteli zeměpisu. Poté byla navržena a realizována metoda školního geografického projektu. Klíčová slova: cestovní ruch, region, Středočeský kraj, výuka zeměpisuThe presented diploma thesis is concerned with tourist attractions in Středočeský region - categorization and teaching of attractions as well as pupil's awareness about concrete attractions is presented. The theoretical approach is provided by examination of literature related to regions, tourism and by analysis of curricular documents. In the next part, tourist attractions in Středočeský region are categorized. Their inclusion into teaching has been studied at selected high schools therefore an inquiry among pupils and teachers of Geography was hold there. Subsequently, a way of integration of these issues into teaching is proposed and implemented - concretely by a method of school geographic project. Key words: tourism, region, Středočeský region, teaching of Geography
Keywords:
region; Středočeský Region; teaching of Geography; tourism; cestovní ruch; region; Středočeský kraj; výuka zeměpisu
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/70882