Original title:
Kampaň sdíleného marketingu v organizaci Mamma HELP ve spolupráci se společností Ryor
Translated title:
Cause-related marketing campaign in the organization Mamma HELP in coordination with the company called Ryor
Authors:
Kolářová, Simona ; Pospíšilová, Tereza (advisor) ; Dohnalová, Marie (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce pojednává o sdíleném marketingu, jedná se o jednu z forem spolupráce mezi neziskovými organizacemi a firmami. V teoretické části práce je popsán širší kontext sdíleného marketingu, jeho zasazení jak do prostředí firemního, tak do prostředí neziskového sektoru. Jeden z oddílů teoretické části je věnován oblasti týkající se úspěchu kampaně sdíleného marketingu. Na toto téma je z velké části zaměřen i empirický výzkum. Jedná se o kvalitativní výzkum, který je založen na případové studii úspěšné kampaně sdíleného marketingu z českého prostředí. Kampaň byla vybrána podle faktorů předpokládající úspěch kampaně, jež jsou popsány v teoretické části. Nejprve je detailně popsán její vývoj a následně je zjišťován pohled neziskové organizace i firmy na úspěch zkoumané kampaně. Výzkum se v rámci problematiky úspěchu kampaně zaměřuje na to, jaké faktory mohly úspěch ovlivnit, a v čem je úspěch kampaně spatřován podle zástupců firmy i neziskové organizace.The master thesis focuses on cause-related marketing (CRM) as one of the type of cooperation between NGOs and companies. Broader context of CRM is described in a theoretical part from the perspective of corporate environment as well as non-profit sector. One of the sections of the theoretical part is devoted to areas related to the success of CRM campaigns and this topic covers largely an empirical part of the thesis. There is a qualitative study based on a case study of a successful CRM campaign from the Czech Republic. The campaign was chosen by factors assuming the success of the CRM campaign which are described in the theory. First, the historical development of the campaign is described; the success of the campaign is investigated from the view of the NGO and the company afterwards. The empirical research is focuses on factors which could influence the success of the CRM campaign and how is the success perceived by representatives of the NGO and the company.
Keywords:
Cause-related marketing; Corporate social responsibility; social marketing; cause-related marketing; Sdílený marketing; sociální marketing; společenská odpovědnost firem
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/70453