Original title:
Marketingový plán rozvoje pečovatelské služby Doksy
Translated title:
Marketing plan of developing nursing service Doksy
Authors:
Jakoubková, Ilona ; Trpišovský, Milan (advisor) ; Rivola, Pavel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá zpracováním marketingového plánu v oblasti rozvoje konkrétní pečovatelské služby. Cílem práce je pomocí vhodně zvoleného marketingového mixu rozšířit stávající terénní pečovatelskou službu. První, teoretická, část práce vysvětluje marketing, včetně souvisejících pojmů a rozebírá strategické řízení a koncept strategické analýzy. Popisuje zákon o sociálních službách a zásady péče o seniory v přirozeném prostředí, v důsledku demografického vývoje. Praktická část je členěna na kapitolu výzkumnou, zahrnující marketingový výzkum, provedený mezi uživateli terénních pečovatelských služeb a na kapitolu analytickou. Výsledky marketingové strategické analýzy jsou zahrnuty do SWOT analýzy. Na základě zjištěných podkladů je vypracován marketingový plán, v němž je zvolen vhodný marketingový mix pro rozšíření konkrétní terénní pečovatelské služby. Na závěr jsou zhodnoceny výsledky realizace marketingového plánu a provedeno další doporučení, které přispívá k rozšíření služeb a k úspěchu organizace na trhu. Klíčová slova: demografický vývoj, marketing, marketingová strategie, marketingový mix, marketingový plán, péče o seniory, strategické řízení, terénní pečovatelská službaThe diploma thesis follows up the treatment of marketing plan in area of concrete home care service development. The purpose of the thesis enlarges field home care service by the development of appropriately chosen marketing plan. The first, theoretical, part of thesis explains marketing including related terms, and it analyzes strategic management and the concept of strategic analysis. It describes a law about the social services and the principles of senior care in real surroundings in case of the demographics. The practical part has been articulated for the research chapter, including marketing research between home care service consumers/clients, and the analytical chapter. The result of marketing strategic analysis. On the base of detected documents was developed the marketing plan, which is covering appropriate marketing mix for development concrete field home care services. In conclusion there are valorized objectives of marketing plan realization, and there are another recommendations, whose contribute for enlarge of services and the success of the organization at the market. Keywords: demographics, field home care service, marketing, marketing mix, marketing plan, marketing strategy, senior care, strategic management
Keywords:
demographics; field home care service; marketing; marketing mix; marketing plan; marketing strategy; senior care; strategic management; demografický vývoj; marketing; marketingová strategie; marketingový mix; marketingový plán; péče o seniory; strategické řízení; terénní pečovatelská služba
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/69981