Název:
Politická komunikace a politainment v prezidentských volbách roku 2013 v České republice
Překlad názvu:
Political communication and politainment in the presidential election of 2013 in the Czech Republic
Autoři:
Všetíčková, Denisa ; Kunštát, Daniel (vedoucí práce) ; Váňa, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předkládaná diplomová práce "Politická komunikace a politainment v prezidentských volbách roku 2013 v České republice" analyzuje politickou komunikaci v historicky první, předvolební prezidentské kampani v České republice. Prezidentskou volbu jsem vnímala jako příležitost pro výzkum nové platformy politické komunikace, jíž je politainment. Primárním cílem práce je představit tento pojem v kontextu současného charakteru politické komunikace a současně v českém prostředí najít proměnné, které tento fenomén definují. Prvky politainmentu analyzuji v kampaních dvou nejúspěšnějších kandidátů aspirujících na úřad prezidenta České republiky, Miloše Zemana a Karla Schwarzenberga. Primárně jsem se zaměřila na televizní vystoupení obou kandidátů v televizních debatách České televize, které byly vrcholem celé prezidentské kampaně. Zajímala jsem se o obsahová sdělení obou kandidátů a o celkový charakter diskusí. V práci odpovídám na otázky: Co je politická komunikace a jakou roli zaujímá v politice? Jak se proměňuje její podoba v čase? Má personalizace volebních kampaní za následek nástup politainmentu jako fenoménu politických celebrit? Jaká jsou jeho pozitiva a negativa? Může mít politainment nějaké důsledky pro politickou participaci občanů za předpokladu, že média (televize) tvoří základ informovanosti...The presented Thesis "Political Communication and Politainment in the Presidential Election in the Czech Republic in 2013" analyses political communication in the historically first presidential election campaign in the Czech Republic. I saw the presidential election as an opportunity to research a new platform of political communication that politainment is. The primary aim of the Thesis is to introduce this concept in the context of the current nature of political communication and at the same time to identify variables defining this phenomenon in the Czech environment. Analysis of the elements of politainment is performed on campaigns of the two most successful candidates aspiring for the office of the President of the Czech Republic - Miloš Zeman and Karel Schwarzenberg. I focused primarily on the television appearance of both candidates in TV debates broadcasted by Czech Television, which were the climax of the entire presidential campaign. I was interested in the content of communication of both candidates and the overall character of the debates. The Thesis answers the following questions: What is political communication and its role in politics? How does its form change over time? Does personalisation of election campaigns result in the emergence of politainment as a phenomenon of political...
Klíčová slova:
politainment; politická komunikace; volba prezidenta; volební kampaň; Česká republika; Czech Republic; election campaign; politainment; political communication; presidential election