Název:
Prezident USA a jeho vztah s médii
Překlad názvu:
US President and his relation with media
Autoři:
Vránová, Kateřina ; Kotábová, Věra (vedoucí práce) ; Váňa, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem této bakalářské práce je vztah prezidenta USA s médii. V průběhu dvacátého století se prezident stává nejviditelnější součástí amerického politického systému. Na úkor Kongresu na sebe přebírá více iniciativy a stává se aktivnějším. Úkolem médií je pak tuto prezidentovu aktivitu zprostředkovávat veřejnosti. Objevuje se tak nový aspekt prezidentského úřadu, a to vztah s veřejností. Záleží pak na každém prezidentovi, jak se s touto novou rolí vypořádá. Práce se zabývá nejrůznějšími aspekty vztahu mezi prezidentem a médii. Zaměřuje se na způsoby, jakými Bílý dům a novináři mezi sebou komunikují a na strategii této komunikace. Dále zkoumá i následný vliv, který média mají na veřejné mínění týkající se prezidenta a jeho veřejnou podporu a hodnocení. Dané poznatky jsou pak prakticky aplikovány na případ prezidenta Baracka Obamy.The text deals with the relationship between the media and the President of the United States of America. During the twentieth century, the president becomes the most visible part of the American political system. At the expense of the Congress, he takes on more initiative and becomes more active. Consequently in this area the role of the media increases because they inform the public about activities of the President. Public relations appear as a new aspect of the presidency. It is then up to each president how to deal with this new role. This thesis deals with various aspects of the relationship between the president and the media. It focuses on the communication means between White House and reporters and the strategy of this communication. In addition, it also explores the subsequent influence that media have on public opinion regarding the president and his public support and evaluation. This knowledge is then practically applied to the case of President Barack Obama.
Klíčová slova:
Barack Obama; komunikační strategie; média; prezident USA; veřejné mínění; Barack Obama; communication strategies; media; public opinion; US President