Original title:
Názory žáků a žákyň 2. stupně ZŠ na aplikaci sportovních her v tělesné výchově
Translated title:
Opinions of 2nd Primary School Pupils on the Application of Sports Games in Physical Education.
Authors:
Bažantová, Tereza ; Velenský, Michael (advisor) ; Kaprálek, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Názory žáků a žákyň 2. stupně ZŠ na aplikaci sportovních her v tělesné výchově Cíle: Zjistit pomocí dotazníků, jaké sportovní hry jsou pro žáky základních škol jednodušší. Dále pak zjistit, jaké sportovní hry hrají žáci v hodinách tělesné výchovy raději. Metody: Hlavní metodou je metoda dotazování. Dále jsem použila metodu pozorování dle svého subjektivního pocitu z hodin tělesné výchovy. Výsledky: Získat přehled o oblibě vybraných sportovních her z pohledu žáků a žákyň základních škol. Zjistit, jak sportovní hry vidí žáci samotní. Klíčová slova: sportovní hry, tělesná výchova, pravidla, hra, dovednosti, obtížnost, zábava, utkání, tréninkový procesTitle: Opinions of 2nd primary school pupils on the application of sports games in physical education. Objectives: Find out using questionnaires, which are sports games for elementary schools easier. Furthermore, to find out which sports games play pupils in physical education classes rather. Methods: The main method is a method of questioning. I have also used the method of observation of my subjective feeling of physical education classes. Results: Get an overview of the popularity of sports games from the perspective of primary schools pupils. Find out, how pupils see sports games themselves. Keywords: sports games, physical education, rules, game skills, difficulty, entertainment, game, training trial
Keywords:
game; game skills; physical education; rules; Sports games; training trial; herní dovednosti; pravidla; Sportovní hry; tréninkový proces; tělesná výchova; utkání
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/67468