Název:
Zapojení organizací občanské společnosti do řešení problematiky předváděcích akcí pro seniory
Překlad názvu:
The involvement of civil society organizations in senior protection against Shows and Events
Autoři:
Hnátová, Barbara ; Pospíšilová, Tereza (vedoucí práce) ; Dohnalová, Marie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] i Abstract This Thesis reacts at the lack of knowledge about the experience of consumer and senior civil society organisation (CSO) with direct marketing in the Czech Republic. This work describes a wide range of their activities, experience and trends at this area and identifies two main topics: increasing or stagnating numbers of betrayed persons and the social isolation of seniors. Based on same of the common feature of both problems, this thesis shows some common roots of both these problems, mainly the narrow specialization in the chosen fields and necessity of reinforcement of interdisciplinary and instrumental cooperation.Tato diplomová práce reaguje na chybějící poznatky o zkušenostech spotřebitelských a seniorských organizací občanské společnosti (OOS), které se zapojují do řešení problema- tiky předváděcích akcí v ČR. Práce popisuje široké spektrum aktivit OOS přímo i nepřímo působících proti fenoménu předváděcích akcí; přibližuje zkušenosti z odlišných tematických okruhů, na základě kterých identifikuje dvě hlavní témata, která i nadále negativně působí: stagnující či stoupající počty nově podvedených osob a sociální osamělost seniorů. Na základě některých společných rysů obou problémů práce upozorňuje na některé společné kořeny obou problémů, na dosavadní, zpravidla úzkou specializaci ve zvolených oborech a nezbytnost mezioborové a instrumentální spolupráce.
Klíčová slova:
nevládní neziskové organizace; obrana spotřebitele; ochrana spotřebitele; organizace občanské společnosti; prodejní předváděcí akce; sociální integrace seniorů; vzdělávání spotřebitele; civil society organisation; consumer defence; consumer education; consumer protection; direct marketing (Kafféefahrt); non¬governmental non¬ profit organisation (NGO); social integration of seniors