Název:
Financování vzdělávání žáků se zdravotním postižením ve středních školách
Překlad názvu:
Financial education mechanism of handicapped pupils at secondary schools
Autoři:
Filip, Josef ; Krutská, Dagmar (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou financování vzdělávání žáků se zdravotním postižením ve středních školách. Cílem práce je vytvořit ucelený přehled o vzdělávání žáků se zdravotním postižením, porovnat a analyzovat normativní financování nejrozšířenějšího oboru vzdělání u těchto žáků podle krajů. Teoretická část obsahuje národní vzdělávací koncepce a programy se zaměřením na handicapované žáky. Vedle podrobné charakteristiky jednotlivých druhů zdravotního postižení je zde také popsáno institucionální vzdělávání a normativní financování žáků s handicapem. Ve výzkumné části jsou analyzovány výkazy MŠMT o žácích se zdravotním postižením. Tabulky a grafy obsahují údaje o žácích v České republice podle druhu postižení, o počtech žáků ve speciálních třídách a integrovaných žácích v letech 2007 - 2012. Nedílnou součástí výzkumu je přehled o vzdělávání žáků podle zřizovatelů škol. Na závěr výzkumu je podrobné porovnání normativního financování nejrozšířenějšího oboru vzdělání 65-51-E/01 Stravovací a ubytovací služby především pro žáky s mentálním postižením a žáky s vývojovými poruchami učení a chování.The thesis deals with problems of disabled pupils'education financing at secondary schools. Its aim is to create the integral survey about the disabled pupils'schooling, to compare and analyse normative financing of the most expanded educational specialization in accordance with regions. Theoretical part includes national educational concepts and programs directed at handicapped pupils. Besides detailed characterization of the health troubles'single types there are also described institutial schooling and normative financing of handicapped pupils. There are the analysed reports of MŠMT (Ministry of education and youth's psychical education) about handicapped pupils at the research part. Charts and graphs contain datas of pupils in the Czech republic according to health trouble's type, number of pupils at special classrooms and of integrated pupils during 2007-2012. The inseparable component of the research there is survey of pupils'schooling in accordance with the schools'promoters. Conclusion is devoted to detailed comparison of normative financing of the most expanded educational specialization 65-51-E/01 Stravovací a ubytovací služby (The board and accommodational service) in the first place for mental disabled pupils and pupils suffering with developmental disorders of learning and behaviour.
Klíčová slova:
Financování; integrace; krajský normativ; lehká mentální retardace; nepedagogický pracovník; odborné učiliště; pedagogický pracovník; vyučovací povinnost; vývojové poruchy učení a chování; zřizovatel; žák se zdravotním postižením; developmental disorders of learning and behaviour; Financing; health disabled pupil; integration; mild mental retardation; non-pedagogical staff; pedagogical staff; promoter; region normative; school time duty; special training institution