Original title:
Analýza fotografií českých prezidentských kandidátů v médiích
Translated title:
Analysis of the photographs of czech presidential candidates in the media
Authors:
Baierl, Tomáš ; Teplá, Jana (advisor) ; Šoltys, Otakar (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce zkoumá prostřednictvím obsahové analýzy fotografií vybraná česká periodika (Mladá fronta DNES, Hospodářské noviny, Blesk, Právo) v období před přímou volbou prezidenta v roce 2013. První přímá volba prezidenta v dějinách země je téma, které doposud nebylo zpracováno z podobného hlediska, proto je tato práce svým způsobem unikátní. Výzkumné otázky v praktické části práce se zaměřují na velikost fotografie, na frekvenci zobrazování, umisťování fotografie na titulní stranu, na souvislost s politickou orientací periodika a souvislost s výzkumy veřejného mínění. Samotná obsahová analýza disponuje více jak jedním tisícem řádků dat a jejím výstupem je několik proměnných, například velikost fotografie, číslo strany, souvislost fotografie s povoláním kandidáta, téma fotografie nebo prostředí fotografie. Samotný důraz na vysoké množství vstupních dat zaručuje dostatečný vzorek ke zkoumání, který ve svém důsledku zvyšuje relevanci práce. Za jeden z nejvýznamnějších závěrů práce můžeme označit odpověď na výzkumnou otázku, zda některá z periodik preferovala jednoho nebo více prezidentských kandidátů. Závěrem anotace je třeba uvést, že teoretické ukotvení práce vychází z pojmu agenda-setting a významu fotografie v médiích, přičemž větší část práce je věnována samotnému výzkumu.This thesis examines by using content analysis the selection of photos in some Czech newspaper (Mladá fronta DNES, Hospodářské noviny, Blesk, Právo) before the first direct presidential election in 2013. First direct presidential election in the country's history is a topic that has not been treated in a similar method, therefore this work is in its focus. Research questions in the empirical part are focused on photograph size, the frequency of posting the photographs, positioning photographs on the front page, the connection to political orientation and the connection to polls. Content analysis has more than one thousand rows of data. The output is several variables, such as photograph size, page number, connection to candidate's profession, theme of the picture or photo environment. The focus is placed on the high amount of input data, and this ensures a sufficient sample to study, which in effect increases the relevance of the work. Finally, the theoretical basis for the work is based on the concept of agenda-setting and the importance of photographs in the media.
Keywords:
agenda-setting; Blesk; Content analysis; content analysis of photographs; Hospodářské noviny; Mladá fronta; photographs; photographs of the presidential candidates; presidential election; Právo; agenda-setting; Blesk; fotografie; fotografie prezidentských kandidátů prezidentská volba; Hospodářské noviny; Mladá fronta; Obsahová analýza; obsahová analýza fotografií; Právo
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/63930