Original title: Proměny motivace k učitelské profesi v průběhu učitelské kariery
Translated title: Changes in Motivation to Teacher Profession During the Teaching Career
Authors: Stojaspalová, Kamila ; Krykorková, Hana (advisor) ; Vincejová, Eva (referee)
Document type: Bachelor's theses
Year: 2015
Language: cze
Abstract: Kamila Stojaspalová, Proměny motivace k učitelské profesi v průběhu učitelské kariéry Anotace: Mladý pedagog vstupuje s očekáváním na první pracovní pozici a to často není naplněno. Usilování o naplnění stanoveného cíle je znepříjemňováno, až dochází k demotivaci, útlumu v pracovním tempu a prvotní nadšení mizí. Popsaný jev je bohužel celkem častým odrazem reality. Práce se z teoretického hlediska zabývá proměnnými, které ovlivňují motivaci či demotivaci pedagoga při výkonu pedagogické profese. Jaké proměnné vstupují a skrze jaké proměnné můžeme do motivačního procesu vstoupit. Zaměřena je na učitele základních škol. Na jejich teoretickou a praktickou připravenost. Práce se zabývá situací v České republice a tedy i místním systémem vzdělávání a podpory pedagogů. Abstract: The young teacher enters with expectations for the first job is often not fulfilled. Striving to fulfill the stated objective is znepříjemňováno until there is a lack of motivation, attenuation in the pace of work and the initial enthusiasm fades. Described phenomenon is not altogether common reflection of reality. Text from a theoretical perspective focuses on the factors that affect motivation / disincentives teacher in the exercise of their profession . The focus is on primary school teachers. On their theoretical and practical...
Keywords: authority; emotion; means; motivation; needs; object; performance; professionalism; self reflection; self-actualization; autodiagnostika,profesionalita; autorita; cíl; emoce; motivace; motivy; potřeby; prostředek; sebeaktualizace; sebereflexe; výkon

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/63361

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-332510


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses
 Record created 2017-06-19, last modified 2022-03-04


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share