Original title:
Proměny motivace k učitelské profesi v průběhu učitelské kariery
Translated title:
Changes in Motivation to Teacher Profession During the Teaching Career
Authors:
Stojaspalová, Kamila ; Krykorková, Hana (advisor) ; Vincejová, Eva (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
Kamila Stojaspalová, Proměny motivace k učitelské profesi v průběhu učitelské kariéry Anotace: Mladý pedagog vstupuje s očekáváním na první pracovní pozici a to často není naplněno. Usilování o naplnění stanoveného cíle je znepříjemňováno, až dochází k demotivaci, útlumu v pracovním tempu a prvotní nadšení mizí. Popsaný jev je bohužel celkem častým odrazem reality. Práce se z teoretického hlediska zabývá proměnnými, které ovlivňují motivaci či demotivaci pedagoga při výkonu pedagogické profese. Jaké proměnné vstupují a skrze jaké proměnné můžeme do motivačního procesu vstoupit. Zaměřena je na učitele základních škol. Na jejich teoretickou a praktickou připravenost. Práce se zabývá situací v České republice a tedy i místním systémem vzdělávání a podpory pedagogů. Abstract: The young teacher enters with expectations for the first job is often not fulfilled. Striving to fulfill the stated objective is znepříjemňováno until there is a lack of motivation, attenuation in the pace of work and the initial enthusiasm fades. Described phenomenon is not altogether common reflection of reality. Text from a theoretical perspective focuses on the factors that affect motivation / disincentives teacher in the exercise of their profession . The focus is on primary school teachers. On their theoretical and practical...
Keywords:
authority; emotion; means; motivation; needs; object; performance; professionalism; self reflection; self-actualization; autodiagnostika,profesionalita; autorita; cíl; emoce; motivace; motivy; potřeby; prostředek; sebeaktualizace; sebereflexe; výkon
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/63361