Original title:
Příběhy jako didaktický prostředek k osvojení elementárních dovedností hry na flétnu
Translated title:
Stories as the main device for learning elemental flute techniques
Authors:
Bürgerová, Marcela ; Kmentová, Milena (advisor) ; Kodejška, Miloš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce představuje na základě autorčina dosavadního multidisciplinárního studia i praktických zkušeností možnosti nového didaktického materiálu pro elementární výuku hry na zobcovou flétnu v předškolním věku v prostředí základní umělecké školy. Experimentální vyučování ověřuje realizovatelnost a vlivy série hudebních příběhů na rozvoj nejen hudebních schopností dítěte, ale i na očekávané sociální a personální kompetence na počátku senzitivního období.Based on the author's multidisciplinary studies and practical experience, the bachelor thesis presents use of new didactic material for teaching elemental recorder skills to preschool aged children in elementary arts schools. Experimental teaching verifies possibilities and influences of musical stories on the development of children's musical skills as well as on their expected social and personal skills at the beginning of the sensitive period.
Keywords:
associative imagination; child's concentration; Development of musical skills; didactic method; playing the flute; social and personal skills; syncretic thinking; asociační představivost; didaktická metoda; hra na flétnu; koncentrace dítěte; Rozvoj hudebnosti; sociální a personální kompetence; synkretické myšlení
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/62152