Original title:
Komparativní analýza moderních vizualizačních prostředků užívaných ve výuce funkcí na SŠ a jejich historie
Translated title:
Comparative analysis of modern means of visualization in teaching functions at high school and their history
Authors:
Lomnický, Matouš ; Karger, Adolf (advisor) ; Odvárko, Oldřich (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá vizualizačními prostředky, které jsou používány ve výchovně- vzdělávacím procesu, konkrétněji při výuce matematických funkcí na středních školách. Cílem práce je stručně popsat historický vývoj vizualizačních prostředků a pomocí dotazníkového šetření zjistit změnu v užívání vizualizačních prostředků ve výuce matematických funkcí v posledních 10 letech.This thesis deals with visual teaching aids that are used in the educational proces. It describes aids that are used in teaching mathematical functions at secondary schools. The aim is to describe briefly their historical development and by a questionnaire find changes in their use in teaching of mathematical functions in the past 10 years.
Keywords:
functions; high school mathematics; Technical teaching means; visualization means; funkce; středoškolská matematika; Technické výukové prostředky; vizualizační prostředky
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/61992