Original title:
Podpora rozvoje dětí s specifickými poruchami učení očima rodičů
Translated title:
Support for the development of children with learning disabilities - the voice of parents
Authors:
Zikmunda, Jan ; Novotná, Jiřina (advisor) ; Kostelecká, Yvona (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] NÁZEV: Podpora rozvoje dětí s specifickými poruchami učení očima rodičů AUTOR: Jan Zikmunda KATEDRA: Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jiřina Novotná ABSTRAKT: Bakalářská práce se věnuje podpoře dítěte s poruchami učení a rodinu. Má část teoretickou a empirickou. Teoretická část zpracovává problémy žáka se specifickými poruchami učení, jak vznikají, co jsou SPU, rodinu dítěte s SPU, volným časem. V empirické části jsou shromážděny, popsány a interpretovány případy dětí s SPU, jejich rodin a identifikovány jejich nejčastější problémy, o kterých nám poskytli sdělení v rozhovorech jejich rodiče. KLÍČOVÁ SLOVA: Specifické poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, dysmúzie, dyspinxie, poruchy chování, volný čas, rodina.TITLE: Support for the development of children with learning disabilities - the voice of parents AUTHOR: Jan Zikmunda DEPARTMENT: Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství SUPERVISOR: PhDr. Jiřina Novotná ABSTRACT: The thesis deals with the support of children with learning disabilities and the family. The thesis consists of the theoretical part and the practical part. The theoretical part presents the problems of pupils with specific learning disability, how the disability develops, what the learning disabilities are, it also describes the child's family, leisure. The practical part analyse the experience of children with specific learning disability based on the interview with the parents, their most common problems. KEYWORDS: Specific learning disabilities: dyslexia, dysgfaphia, dysortographia, dyscalculia, dyspraxia, dysmúzie, dyspinxie, behavioral disorders, leisure, the family.
Keywords:
learning disabilities; parental support; the voice of parents; rodičovská podpora; rozvoj dětí s SPU; SPU
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/61416