Název:
Sémiotická analýza kampaně "chodicilide.cz"
Překlad názvu:
The Semiotic Analysis of Campaign "chodicilide.cz"
Autoři:
Kutilová, Lucie ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Sociální kampaň Nadace Sirius s názvem "chodicilide.cz" se snaží změnit přístup veřejnosti k osobám se zdravotním postižením. Po předchozím monitoringu, workshopech, odborných textech se výsledkem stalo kreativní a mediální řešení kampaně. Kampaň staví především na humoru a provokaci. Vytvořila paralelní svět, kde je přirozenou vlastností létat a chodiči představují osoby se zdravotním postižením. Diplomová práce se bude zabývat sémiotickou analýzou mediálního řešení druhé vlny kampaně směrem k cílové skupině. Práce analyzuje způsoby komunikace použité v kampani s ohledem na účinnost směrem k veřejnosti. V teoretické části je představena sémiotika, problematika sociální reklamy a pojetí hendikepu v kontextu České republiky. Analytická část se věnuje sémiotické analýze mediálního řešení druhé vlny kampaně, konkrétně logu kampaně, vybranému billboardu a televiznímu spotu.The Social Campaign "chodicilide.cz" of the Foundation Sirius is trying to change the public's access to persons with disabilities. After the previous monitoring, workshops, technical texts they made a creative and media solutions campaign. The campaign is based primarily on humor and provocation. The Campaign created a parallel world where is flying like the natural properties and walking representing persons with disabilities. The thesis will deal with semiotic analysis of media campaigns addressing its second wave toward the target group. The thesis analyzes ways of communication used in the campaign in terms of efficiency to the public. The theoretical part presents the semiotics, the issue of social advertising and the concept of handicap in a context of Czech Republic. The analytical part focuses on the semiotic analysis of media solutions of the second wave of the campaign, specifically the logo of campaign, selected billboards and television spots.
Klíčová slova:
cílová skupina; denotace; hendikep; kampaň chodicilide.cz; konotace; reklama; sociální reklama; sémiotická analýza; sémiotika; connotation; denotation; handicap; mythology; semiotics; semiotics analysis; social advertising; social campaign chodicilide.cz; target group