Název:
Autorské právo v kině
Překlad názvu:
Copyright Law and Cinema
Autoři:
Pošta, Martin ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Autorské právo v kině - Resumé Autorské právo v kině - výčet všech záležitostí autorskoprávní ochrany, se kterými se lze setkat v budově kina. Práce "Autorské právo v kině" pojednává o problematice autorskoprávní ochrany audiovizuálních děl, přímých přenosů a dalších činností nejčastěji se odehrávajích na velkém sále kina. Autor práce zároveň působí od března roku 2011 jako vedoucí jednosálového městského digitálního kina. Snaží se proto všechna témata práce nezkoumat jen z hlediska pozitivněprávního, ale konfrontovat zákonná ustanovení s běžnou praxí v oboru, jak ji při výkonu své praxe u sebe a svých kolegů poznal, včetně některých svých návrhů na jejich změnu. Celá práce se kromě první kapitoly o základních pojmech věnuje zejména právnímu vztahu mezi provozovatelem kina a distributorem. Text práce je dokončen k právnímu stavu 4.2.2013. V první kapitole se autor podrobně zabývá současnou terminologií audiovizuální tvorby a jednotlivými osobami produkčního schématu výroby audiovizuálních děl. V této části je podrobně rozebrán právní rámec výroby audiovizuálních děl a právní vztahy mezi osobami produkčního schématu. V druhé kapitole jsou podrobně rozebrány důvody digitalizace kin a proces digitalizace v ČR, včetně rozdílů v získávání nosičů a jejich právní ochrany. Třetí kapitola ukazuje rozebráním...Cinema copyright - Abstract Cinema copyright - a list of all issues concerning copyright protection, which might be dealt with in a cinema building. The thesis "Cinema Copyright" is focused on the problems of copyright protection of audio-visual work, live broadcast and other activities which most often take place in a grand hall of a cinema. The author holds a position of a director of a one-hall city digital cinema. Therefore, it is not the only goal of this thesis to take a positive view of the issues in the legal sense of the word, but also to confront the legal regulation with the common practice in the field in the way I and my colleagues experience it on a daily basis. As a result I propose some changes regarding the matters in question. Except for the first chapter, the whole thesis deals with the legal relations between a cinema operator and a distributor. The text is related to the actual state of legal affairs by February 4, 2013. The first chapter is concerned in detail with the current terminology of audio-visual work and the people within the scheme of its production. In this part a detail analysis of the legal framework of the production of audio-visual work and of the legal relations among the people within the production scheme is given. The second chapter presents the reasons for...
Klíčová slova:
audiovizuální dílo; distributor; provozovatel kina; audio-visual work; cinema operator; distributor