Název:
Trenérská filozofie jako východisko výchovného přístupu trenéra mládeže
Překlad názvu:
Coach Philosophy as a backround of Educaton Approach to Youth
Autoři:
Byrtus, Daniel ; Kovář, Karel (vedoucí práce) ; Frýbort, Pavel (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Trenérská filozofie jako východisko výchovného přístupu trenéra mládeže Cíle práce: Zjistit názory trenérů fotbalu na význam výchovné složky tréninkového procesu. Metody: V práci jsme použili metodu dotazování prostřednictvím webového rozhraní. Výsledky: Výsledky práce potvrdily, že výchovné problémy týkající se současné výchovy jsou velmi naléhavé i v oblasti sportovní výchovy. Výchovné působení považují trenéři fotbalu pro svou práci za zcela zásadní. Určitým paradoxem je, že i přes to, že se trenéři cítí na roli vychovatele připraveni, zároveň přiznávají, že jim jisté vědomosti pro plnění pedagogického poslání chybí a hlavním vodítkem v praxi jsou pouze jejich vlastních zkušeností. Klíčová slova: trenér fotbalu, pedagogika sportu, výchova mládežeTitel: The Coach Philosophy as a backround for the Approach of Coaches of Youth Goals: To find out opinion of football coaches about the meaning of educational part of training process. Method: In our work we used a method of questioning through the webform. Results: Our results prooved, that the educational problems are very urgent even in the area of education. The football coaches consider the education affect for their work as fundamental. There is a certain paradox that in spite of the fact that a coach feels himself ready for the work as the teacher, at the same time he admits, that certain knowledge for his pedagogic mission he does have and the main help for his praxi is his own experience. Key words: football trainer, sport education, education of youth
Klíčová slova:
fotbal; pedagog; pedagogika sportu; týmový sport; educator; football; sport education; team sport