Original title:
Využití CRM v obchodní společnosti
Translated title:
Usage CRM in company
Authors:
Nováková, Veronika ; Netolický, Michal (advisor) ; Baumruková, Martina (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce v teoretické části vymezuje sytém Řízení vztahů se zákazníky, jeho historii a možné členění. V praktické části popisuje obchodní politiku společnosti IKEA s důrazem na vztah k zákazníkům. Pokračuje popisem interního systému pro Řízení vztahů se zákazníky, popisem komunikačních kanálů a klíčových modelů komunikace se zákazníkem. Práce je završena vlastní analýzou reálného využití interního systému CRM s následným návrhem možných zlepšení. Práce doporučuje prioritní zaměření na školení pracovníků a zmiňuje plánované zavedení nového interního systému.The bachelor thesis is focused on practical usage of Customer Relationship Management system within IKEA company. Theoretical section aims to clarify basic aspects of Customer Relationship Management. Practical section describes specific business policy of IKEA company with emphasis on importance of customer relationship. Further on the thesis specifies internal CRM system within IKEA company, its communication channels and essential models of customer communication. Pivotal part of the thesis is over-all analysis of IKEA internal CRM system based among other things on self-run research within IKEA employees. The thesis leads to identification and explanation of key problems connected to IKEA internal CRM system. Proposed area of high priority is further education of employees. Planned implementation of new CRM system is also mentioned.
Keywords:
company; CRM; customer realionship management; CRM; obchodní společnost; řízení vztahů se zákazníky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/5902